Sportmarketing

The power of cycling

The power of cycling ervaren inmiddels velen want het avontuur op de fiets wordt in grote getalen ontdekt. Profrenners zijn helden en daarmee associëren fietsers zich graag. Afzien tijdens lange ritten, pittige beklimmingen trotseren of een sprintje trekken met vrienden. Maar ook heerlijk dolen door de natuur, in de polder de wind door je haren voelen of je woonomgeving ontdekken. In eigen tempo of in goed gezelschap elkaar uitdagen. Daarom biedt het ook een uitstekende vorm van relatiemarketing. Met gelijkgestemden op de fiets, persoonlijke tips krijgen van (ex) profs en je progressie ervaren binnen een dag! Daar zijn de fietsclinic bij uitstek geschikt voor. Fietsen is gezond en daarmee is het in deze tijd een ijzersterk middel om je aan te verbinden.

Gelukkig gaan de grote rondes en de meeste klassiekers door. De zichtbaarheid is enorm en ook de kijkcijfers rijzen de pan uit. Juist door gebrek aan vertier beleeft de wielersport ‘voor de buis’ hoogtijdagen. En door al het Nederlands talent wordt de verbinding alleen maar groter. Spannende ritten met beslissende momenten vormen al jaren een kijkcijferkanon. Als sponsorpartner lift je daar op mee.

En als straks de wielerevenementen weer toegankelijk zijn, biedt hospitality een unieke belevenis aan waardevolle relaties.

De wielersport biedt ijzersterke metaforen voor het bedrijfsleven. En met die creatieve verbinding, helpen we je graag verder.

 

 

Winners wear yellow
‘DHL kent vele trotste medewerkers en die parallel met de wielersport is voor hen zeer herkenbaar’

Hein Roovers

Directeur Marketing, DHL Express

Team Qhubeka Partnership MIR
Team Qhubeka Assos

Marketingpartner Team Qhubeka ASSOS

Sponsorpartner worden in de wielersport?

Een goed idee! De wielersport inspireert. Zeker nu.

  • Wielrenners zijn helden
  • De associaties zijn sterk en de metaforen treffend
  • Fietsen is gezond, groen en duurzaam
  • Wielrennen kent een hoge mate van exposure
  • Wielersponsoring biedt versterking van je merkwaarde en branding
  • Het biedt unieke verbinding met je personeel
  • De communicatiemogelijkheden zijn bijna onuitputtelijk
  • Wielrennen is een creatieve bron van eindeloos verhalen vertellen
  • Het vormt een effectieve vorm van relatiemarketing

Abus Parijs Roubaix

 

 

 

‘ABUS is trots om zich te verbinden als officiële sponsor Parijs-Roubaix.
Door het parrtnership benadrukt ABUS haar interesse voor de wereld van het wielrennen en haar betrokkenheid in de veiligheid van zowel professionals als amateurs’

Marketing Communicatie, ABUS

ABUS - Parijs Roubaix
Maserati - KlimClassic hoofdsponsor

Ride with style
‘Als stijl belangrijk is bij het fietsen, dan speelt het ook een rol bij de keuze voor een auto’

 

Peter Denton

Region Manager North Europe, Maserati

KlimClassic en Maserati sponsoring MIR Sportmarketing

Partners

Sinds 2014 zijn we official partner van de ASO; organisatie van o.a. Tour de France en Parijs Roubaix. Samen met Aart Vierhouten werken we succesvol samen op het gebied van sportsponsoring en de kansen voor bedrijven in de (internationale) wielersport.

Sinds 2021 zijn we marketingpartner van Team Qhubeka ASSOS op het gebied sponsorpartnership, relatiemarketing, meet-the-team and merchandise.

Wij werken ook samen met WorldTour Team Sunweb, Team Deceuninck Quick-Step en Team Lotto Visma waarbij we onze klanten ook in de koers wielerbeleving kunnen bieden op het hoogste niveau. Bekijk naar unieke mogelijkheden voor Tour de France HOSPITALITY

Sportmarketing in de wielersport