Sportmarketing
The power of cycling
The power of cycling ervaren inmiddels velen want het avontuur op de fiets wordt in grote getalen ontdekt. Profrenners zijn helden en daarmee associëren fietsers zich graag. Afzien tijdens lange ritten, pittige beklimmingen trotseren, tactische demarrages plaatsen of een sprintje trekken met vrienden. De power of cycling kent vele facetten.

De zichtbaarheid van wielrennen is enorm en ook de kijkcijfers rijzen de pan uit. Alle wedstrijden gaan weer door, fietsers trekken er op uit en de wielersport beleeft hoogtijdagen voor de buis en op social media. Door de geweldige ‘Nederlandse’ overwinningen en prachtige strijd in de koersen, wordt de verbinding alleen maar groter.
Spannende ritten met beslissende momenten vormen al jaren een kijkcijferkanon. Als sponsorpartner lift je daar op mee.

Sinds 2022 zijn we hospitality- en new business partner van het succesvolle Team Jumbo Visma
En wat denk je van zelf op de fiets stappen. Dolen door de natuur, met de wind door je haar, stoempen in de polder, kronkelend door de bossen, je eigen woonomgeving ontdekken. In eigen tempo of in goed gezelschap elkaar uitdagen. Daarom biedt fietsen ook een uitstekende vorm van relatiemarketing. Met gelijkgestemden op de fiets, persoonlijke tips krijgen van (ex) profs en je progressie ervaren binnen één dag! Dat bieden onze wielerclinics.
De wielersport biedt ijzersterke metaforen voor het bedrijfsleven. Met die verbinding bieden we je graag een creatieve invulling. ‘In het Wiel van een Prof’ – zie WIELERCLINICS olv (ex) PROFS
Fietsen is gezond, het is fun, uitdagend en inspirerend en daarmee bij uitstek een prachtig middel om te verbinden.

Hand Up!
For opportunities, for dreams, for victory
We deden een prachtige HAND UP! campagne voor Team Qhubeka in 2021. Victor Campenaerts hielp daar een flinke hand in mee, na zijn heldenoverwinning in de Giro d’Italia!

Sponsorpartner worden in de wielersport?
Een goed idee! De wielersport inspireert. Zeker nu.
- Wielrenners zijn helden
- De associaties zijn sterk en de metaforen treffend
- Fietsen is gezond, groen en duurzaam
- Wielrennen kent een hoge mate van exposure
- Wielrennen is een creatieve bron van eindeloos verhalen vertellen
- Wielersponsoring biedt versterking van je merkwaarde en branding
- Waardevolle kansen om mooie doelen aan te verbinden
- Het biedt unieke verbinding met je personeel
- Het vormt een effectieve vorm van relatiemarketing
- De communicatiemogelijkheden zijn onuitputtelijk

‘ABUS is trots om zich te verbinden als officiële sponsor Parijs-Roubaix.
Door het parrtnership benadrukt ABUS haar interesse voor de wereld van het wielrennen en haar betrokkenheid in de veiligheid van zowel professionals als amateurs’


Ride with style
‘Als stijl belangrijk is bij het fietsen, dan speelt het ook een rol bij de keuze voor een auto’

Winners wear yellow
‘DHL kent vele trotste medewerkers en die parallel met de wielersport is voor hen zeer herkenbaar’
Partners
Sinds 2014 zijn we official partner van de ASO; organisatie van o.a. Tour de France en Parijs Roubaix. Samen met Aart Vierhouten werken we succesvol samen op het gebied van sportsponsoring en de kansen voor bedrijven in de (internationale) wielersport.
Als de wielerevenementen weer volop toegankelijk zijn, biedt hospitality ook een unieke belevenis aan waardevolle relaties.
Wij werken samen met WorldTour Teams waarbij we onze klanten ook in de koers wielerbeleving kunnen bieden op het hoogste niveau. Bekijk naar unieke mogelijkheden voor Tour de France HOSPITALITY
