Sportmarketing

The power of cycling

The power of cycling ervaren inmiddels velen want het avontuur op de fiets wordt in grote getalen ontdekt. Profrenners zijn helden en daarmee associëren fietsers zich graag. Afzien tijdens lange ritten, pittige beklimmingen trotseren, tactische demarrages plaatsen of een sprintje trekken met vrienden. De power of cycling kent vele facetten.

pogi en Mathieu van der Poel credits in de Leiderstrui

Alle grote rondes en de klassiekers gaan weer door. De zichtbaarheid is enorm en ook de kijkcijfers rijzen de pan uit. Al het vertier start weer op,  fietsers trekken er op uit en de wielersport beleeft hoogtijdagen voor de buis. Door de geweldige Nederlandse overwinningen en prachtige strijd in de koersen, wordt de verbinding alleen maar groter. Spannende ritten met beslissende momenten vormen al jaren een kijkcijferkanon. Als sponsorpartner lift je daar op mee.

Hand up!

For team Qhubeka

Een prachtige campagne deden we in 2021, waar Victor Campenaerts bij zijn heldenoverwinning in de Giro d’Italia nog een flinke hand in meehielp!

Hand Up!
For opportunities, for dreams, for victory

Ubuntu - I am because we are

Spirit of team Qhubeka

En wat denk je van zelf op de fiets stappen. Dolen door de natuur, met de wind door je haar in de polder, kroelend door de bossen, je eigen woonomgeving ontdekken. In eigen tempo of in goed gezelschap elkaar uitdagend. Daarom biedt fietsen ook een uitstekende vorm van relatiemarketing. Met gelijkgestemden op de fiets, persoonlijke tips krijgen van (ex) profs en je progressie ervaren binnen één dag! Daar zijn onze fietsclinic bij uitstek geschikt voor. Fietsen is gezond en daarmee is het in deze tijd een ijzersterk middel om je aan te verbinden, en elkaar.

De wielersport biedt ijzersterke metaforen voor het bedrijfsleven. En met die creatieve verbinding, helpen we je graag verder. zie ook WIELERCLINICS olv (ex) PROFS

LtD Lexence Wielerclinic MIR Sportmarketing

Sponsorpartner worden in de wielersport?

Een goed idee! De wielersport inspireert. Zeker nu.

  • Wielrenners zijn helden
  • De associaties zijn sterk en de metaforen treffend
  • Fietsen is gezond, groen en duurzaam
  • Wielrennen kent een hoge mate van exposure
  • Wielrennen is een creatieve bron van eindeloos verhalen vertellen
  • Wielersponsoring biedt versterking van je merkwaarde en branding
  • Waardevolle kansen om mooie doelen aan te verbinden
  • Het biedt unieke verbinding met je personeel
  • Het vormt een effectieve vorm van relatiemarketing
  • De communicatiemogelijkheden zijn onuitputtelijk

Abus Parijs Roubaix

 

 

 

‘ABUS is trots om zich te verbinden als officiële sponsor Parijs-Roubaix.
Door het parrtnership benadrukt ABUS haar interesse voor de wereld van het wielrennen en haar betrokkenheid in de veiligheid van zowel professionals als amateurs’

Marketing Communicatie, ABUS

ABUS - Parijs Roubaix
Maserati - KlimClassic hoofdsponsor

Ride with style
‘Als stijl belangrijk is bij het fietsen, dan speelt het ook een rol bij de keuze voor een auto’

 

Peter Denton

Region Manager North Europe, Maserati

KlimClassic en Maserati sponsoring MIR Sportmarketing

Winners wear yellow
‘DHL kent vele trotste medewerkers en die parallel met de wielersport is voor hen zeer herkenbaar’

Hein Roovers

Directeur Marketing, DHL Express

Partners

Sinds 2014 zijn we official partner van de ASO; organisatie van o.a. Tour de France en Parijs Roubaix. Samen met Aart Vierhouten werken we succesvol samen op het gebied van sportsponsoring en de kansen voor bedrijven in de (internationale) wielersport.

Als de wielerevenementen weer volop toegankelijk zijn, biedt hospitality ook een unieke belevenis aan waardevolle relaties.

Wij werken samen met WorldTour Teams waarbij we onze klanten ook in de koers wielerbeleving kunnen bieden op het hoogste niveau. Bekijk naar unieke mogelijkheden voor Tour de France HOSPITALITY

Sportmarketing in de wielersport