Sportmarketing

The power of cycling

The power of cycling ervaren inmiddels velen want het avontuur op de fiets wordt in grote getalen ontdekt. Profrenners zijn helden en daarmee associëren fietsers zich graag. Afzien tijdens lange ritten, pittige beklimmingen trotseren, tactische demarrages plaatsen of een sprintje trekken met vrienden. De power of cycling kent vele facetten, dat maakt de wielersport krachtig.

pogi en Mathieu van der Poel credits in de Leiderstrui

Sportsponsoring

De zichtbaarheid van wielrennen is enorm en ook de kijkcijfers rijzen de pan uit. De wielersport beleeft hoogtijdagen voor de buis en op social media. Door de geweldige ‘Nederlandse’ overwinningen en prachtige strijd in de koersen, wordt de verbinding alleen maar groter.

Spannende ritten met beslissende momenten vormen al jaren een kijkcijferkanon. Als sponsorpartner lift je daar op mee.

Power of Cycling

De wielersport inspireert

Vele wielersponsoren zullen het herkennen.
Het biedt waardevolle kansen maar het vergt ook creativiteit om de juiste krachten te bundelen.
Waar liggen voor jouw bedrijf de kansen? 

  • Fietsen is gezond, groen en duurzaam
  • Steeds meer mensen ontdekken de (race)fiets
  • Associaties met de wielersport zijn sterk
  • Wielrenners zijn helden
  • Metaforen met bedrijven en organisaties zijn (doel)treffend
  • Wielersponsoring biedt versterking van je imago en branding
  • Wielrennen kent een hoge mate van exposure
  • Het heeft waardevolle kansen om een mooi doel aan te verbinden
  • Het biedt unieke verbinding met je personeel
  • Het vormt een effectieve vorm van relatiemarketing
  • De communicatiemogelijkheden zijn onuitputtelijk
  • Wielrennen is een creatieve bron van eindeloos verhalen vertellen
Abus ASO sponsoring

‘ABUS is trots om zich te verbinden als officiële sponsor Parijs-Roubaix.
Door het parrtnership benadrukt ABUS haar interesse voor de wereld van het wielrennen en haar betrokkenheid in de veiligheid van zowel professionals als amateurs’

Marketing Communicatie, ABUS

KlimClassic en Maserati sponsoring MIR Sportmarketing
Maserati - KlimClassic hoofdsponsor

Ride with style
‘Als stijl belangrijk is bij het fietsen, dan speelt het ook een rol bij de keuze voor een auto’

 

Peter Denton

Region Manager North Europe, Maserati

Sinds 2022 zijn we hospitality- en new business partner van het succesvolle Team Jumbo Visma

Power of Cycling

Primoz Roglic WorldTour Team Jumbo Visma

Relatiemarketing

Wat denk je van zelf op de fiets stappen. Dolen door de natuur, met de wind door je haar, stoempen in de polder, kronkelend door de bossen, je eigen woonomgeving ontdekken. In eigen tempo of in goed gezelschap elkaar uitdagen. Daarom biedt fietsen ook een uitstekende vorm van relatiemarketing. Met gelijkgestemden op de fiets, persoonlijke tips krijgen van (ex) profs en je progressie ervaren binnen één dag! Dat bieden onze wielerclinics.

De wielersport biedt ijzersterke metaforen voor het bedrijfsleven. Met die verbinding bieden we je graag een creatieve invulling. ‘In het Wiel van een Prof’ –

zie WIELERCLINICS olv (ex) PROFS

Fietsen is gezond, het is fun, uitdagend en inspirerend en daarmee bij uitstek een prachtig middel om te verbinden.

Power of Cycling

Tom Dumoulin ©Leon van Bon MIR Sportmarketing

Winners wear yellow
‘DHL kent vele trotste medewerkers en die parallel met de wielersport is voor hen zeer herkenbaar’

Hein Roovers

Directeur Marketing, DHL Express

Partners

Sinds 2014 zijn we official partner van de ASO; organisatie van o.a. Tour de France en Parijs Roubaix. Samen met Aart Vierhouten werken we succesvol samen op het gebied van sportsponsoring en de kansen voor bedrijven in de (internationale) wielersport.

Hospitality biedt een unieke wielerbelevenis voor waardevolle relaties.

Wij werken samen met WorldTour Teams waarbij we onze klanten ook in de koers wielerbeleving kunnen bieden op het hoogste niveau. Bekijk naar unieke mogelijkheden voor Tour de France HOSPITALITY

Sportmarketing in de wielersport