Project Categorie: Sponsor Partnership
ABUS & PARIJS-ROUBAIX | PARTNERSHIP
Uit het persbericht van ABUS:
“Door deze samenwerking, benadrukt ABUS haar interesse voor de wereld van het wielrennen en haar betrokkenheid in de veiligheid van zowel professionals als amateurs.”
Tour de Tietema wint SponsorRing
Tour de Tietema wint SponsorRing
De prijs werd gewonnen in de categorie Smart Budget. Een mooie beloning voor al het harde werken van het team en de inzet van de sponsoren. Met dank aan alle volgers van de YouTube serie. Met het bereik in 2019 via socials van 6 miljoen+ – YouTube 800.000+ views was het succes van Tour de Tietema een feit.
Vrolijk avontuur
Bas Tietema kwam een paar weken voor de Tour 2019 bij ons met zijn plan voor ‘Tour de Bas.’ Hij had een vernieuwend idee om in de behoefte van de sportliefhebber te voorzien. Een online videokanaal voor jong en oud, waarbij hij iedere dag in de Tour de France een epische wens of een uitdagende opdracht van zijn wielervolgers ging uitvoeren. Dat briljante idee zagen we zeker zitten, maar de naam hebben we snel omgedoopt in ‘Tour de Tietema’. Bas zocht (financiele) steun en wij hadden er geloof in. En zo stond MIR Sportmarketing aan het begin van een vrolijk Tour de Tietema avontuur m.b.t. sponsoring- en contractondersteuning.
‘Bas Tietema heeft op kwajongensachtige wijze voortreffelijke videocontent gemaakt op een eigen platform. Daarmee heeft hij heel slim en innovatief de aandacht getrokken van jonge mensen voor de wielersport. Een uiterst sympathiek initiatief dat zonder meer veel lof verdient en daarmee de terecht winnaar is van deze categorie. Chapeau”
Fijne samenwerking
Samen met Bas Tietema hebben we in korte tijd passende partners en enthousiaste contacten gevonden om het 1e jaar Tour de Tietema mogelijk te maken.
Partnerships en content vormden de basis van een fijne samenwerking met Bas, producer Josse Westers en cameraman Devin van der Wiel.
Het werd een uitdagende Tour voor Bas en zijn team! Maar alle geestige, verrassende, hilarische en ontroerende video’s boden die vernieuwende en frisse kijk op de Tour de France en dát werd gewaardeerd. Ook de renners uit de Tour gingen de video’s ‘liken’ en ‘delen’ waardoor in drie weken Tour de France, Tour de Tietema stevig op de kaart werd gezet! Fans kwamen uit alle richtingen en zelfs in schoolklassen werden de video’s dagelijkse kost.
Met de winst van de SponsorRing lag de weg open voor Tour de Tietema naar nog vele vrolijke, sportieve en succesvolle jaren.
Maserati & KLIMCLASSIC | Partnership
MIR Sportmarketing heeft met heel veel plezier 13 edities van de KlimClassic georganiseerd. We waren gezegend met ons fantastische team medewerkers. Eén grote familie waar we jaarlijks trouw op konden rekenen. Prachtige sponsoren sloten zich aan en het NH Hotel Maastricht bood een fijn en flexibel onderkomen. De avond voor de KlimClassic stroomde het vol met de deelnemers, de belangrijkste spelers! Het enthousiasme van deze bikkels inspireerden ons ieder jaar weer er op Hemelvaartsdag een uitdagende editie van te maken. Na de start in 2004 groeide onze klimklassieker naar 6.000 deelnemers in 2016. Het was een feest om het te organiseren!
Sinds 2017 behoort de KlimClassic tot het Belgische Golazo en maakt het deel uit van een mooie We-Are-Cycling serie.
‘Ik heb voor het tweede jaar de 110 km van de KlimClassic gefietst. Mag ik u complimenteren met de uitstekende organisatie! Een duidelijke bewegwijzering en vriendelijke deskundige verkeersregelaars overal op het parcours. Ook bij de drank- en eetposten was het allemaal uitstekend geregeld. Hier kan menig fiets- of wandelevenement wat van leren!’
Tot volgend jaar. Hopelijk met hetzelfde prachtige weer!’
DHL – Tour de France | PARTNERSHIP
DHL Video. De moeite waard….. nog aanpassen
A.S.O Tour de France | Partnership
We are A.S.O. Official Dutch Partner
Since 2014
Toen in 2015 de Tourstart naar Utrecht kwam, werden we een jaar vooraf benaderd door de A.S.O. de Tour de France organisatie.
Zij zochten een Nederlandse partner om in de voorbereiding op de Grand Départ samen te werken en contact te zoeken naar Nederlandse potentiële partners.
Prachtige samenwerkende licensed partnership zijn ontstaan. Waaronder met Stork en DHL Express als Official Logistic Partner | Grand Départ Utrecht.
Later volgenden meer partijen als ABUS die zich als Official Sponsor lieerde aan Parijs Roubaix, ook een door de A.S.O. georganiseerde internationale klassieker.
In het traject zijn volop marketingkansen benut en nog steeds biedt het partnership met de A.S.O. ons jaarlijks volop marketing- en hospitality kansen die we onze klanten kunnen bieden tijdens de Tour de France en Parijs Roubaix.