Tour de Tietema wint SponsorRing

De prijs werd gewonnen in de categorie Smart Budget. Een mooie beloning voor al het harde werken van het team en de inzet van de sponsoren. Met dank aan alle volgers van de YouTube serie. Met het bereik in 2019 via socials van 6 miljoen+ – YouTube 800.000+ views was het succes van Tour de Tietema een feit.

Bas Tietema SponsorRing winnaar

Vrolijk avontuur

Bas Tietema kwam een paar weken voor de Tour 2019 bij ons met zijn plan voor ‘Tour de Bas.’ Hij had een vernieuwend idee om in de behoefte van de sportliefhebber te voorzien. Een online videokanaal voor jong en oud, waarbij hij iedere dag in de Tour de France een epische wens of een uitdagende opdracht van zijn wielervolgers ging uitvoeren. Dat briljante idee zagen we zeker zitten, maar de naam hebben we snel omgedoopt in ‘Tour de Tietema’. Bas zocht (financiele) steun en wij hadden er geloof in. En zo stond MIR Sportmarketing aan het begin van een vrolijk Tour de Tietema avontuur m.b.t. sponsoring- en contractondersteuning.

100.000 abonnees

‘Bas Tietema heeft op kwajongensachtige wijze voortreffelijke videocontent gemaakt op een eigen platform. Daarmee heeft hij heel slim en innovatief de aandacht getrokken van jonge mensen voor de wielersport. Een uiterst sympathiek initiatief dat zonder meer veel lof verdient en daarmee de terecht winnaar is van deze categorie. Chapeau”

Menno Geelen

Jury SponsorRing, Communication director AFC Ajax

Fijne samenwerking

Samen met Bas Tietema  hebben we in korte tijd passende partners en enthousiaste contacten gevonden om het 1e jaar Tour de Tietema mogelijk te maken.

Partnerships en content vormden de basis van een fijne samenwerking met Bas, producer Josse Westers en cameraman Devin van der Wiel.
Het werd een uitdagende Tour voor Bas en zijn team! Maar alle geestige, verrassende, hilarische en ontroerende video’s boden die vernieuwende en frisse kijk op de Tour de France en dát werd gewaardeerd. Ook de renners uit de Tour gingen de video’s ‘liken’ en ‘delen’ waardoor in drie weken Tour de France, Tour de Tietema stevig op de kaart werd gezet! Fans kwamen uit alle richtingen en zelfs in schoolklassen werden de video’s dagelijkse kost. 

Met de winst van de SponsorRing lag de weg open voor Tour de Tietema naar nog vele vrolijke, sportieve en succesvolle jaren.

Sponsorring Podium