MIR Sportmarketing bv

Sinds 1999

Ruim 20 jaar bewaakt Mirjam Langedijk de visie van MIR Sportmarketing.

MIR boshut

Mirjam is een zeer ervaren en enthousiaste organisator van sfeervolle & high end wielerclinics en wielerevenementen. Daarnaast is ze sportmarketeer van succesvolle sponsor partnerships binnen de (internationale) wielersport.

Met veel plezier heeft ze bijna vijfhonderd fietsclinics met (ex)profrenners georganiseerd in binnen- en buitenland. En vele klanten komen jaarlijks terug. Bedrijven organiseren de wielerclinics voor zowel gewaardeerde klanten, relaties als medewerkers. De wielerclinics onder begeleiding van ex profs worden hoog gewaardeerd,

Tevens is Mirjam oprichter en organisator van 13 edities KlimClassic en 11 edities Gerrie Knetemann Classic. Tijdens deze 2 wielerevenementen verwelkomde ze jaarlijks bijna 10.000 fietsers aan de start. Sinds 2017 behoren beide Classics tot We-Are-Cycling serie van Golazo. althans dat wordt regelmatig gedeeld en daar is ze trots op! ‘Het is mooi om belangrijke relaties een onvergetelijke fietsdag te bieden’.


Eind vorige eeuw

In de jaren 90 was Mirjam actief in de opzet en uitvoering van fietsreizen in o.a. Noord Amerika, Zuid Afrika en Nieuw Zeeland. Jarenlang werkte zij voor Cycletours in Amsterdam. Als ervaren wedstrijdrenster en schaatsinstructeur werd ze gemotiveerd door de persoonlijke tips van profs. Het liefst deelde zij ook deze kennis. Het idee om samen met (ex)profs sportclinics te organiseren, heeft haar toen niet meer losgelaten. In 1999 startte ze MIR Sportmarketing.


Huidige ontwikkeling

Inmiddels zijn we ruim 20 jaar verder en is MIR Sportmarketing zich verder gaan specialiseren in de wielersport. De behoefte aan professionele wielerkennis, -techniek en -beleving is alleen maar toegenomen. Steeds meer mensen ontdekken de fiets. Daarmee is ook de behoefte aan gerichte training gestegen. In deze tijd dat grote groepen niet live kunnen samenkomen, bieden gerichte webinars van professionals en bijeenkomsten in kleinere gezelschappen, passende en inspirerende oplossingen.


De wielersport inspireert én verbindt

Wielerclinics bieden een sympathieke, sportieve vorm van relatiemarketing.

‘Het is heerlijk om in deze ontwikkeling onze klanten in hun wielerbehoefte te voorzien. Daarnaast ervaren zij ook hoe goed hun gewaardeerde relaties op de wielerclinics reageren’. Met gelijkgestemden op de fiets in een prachtige (netwerk)omgeving. Fietsen verbindt. ‘En niet zelden komen klanten terug.’
Mirjam is trots op de samenwerking met een geweldig, deskundig TEAM (EX)PROFS die met plezier hun kennis en passie delen. Een onmisbaar team, zij inspireren iedere deelnemer om een -nog- betere fietser te worden. ‘Van fietser naar wielrenner; we hebben al veel deelnemers deze groei zien doormaken.’

Uiteraard is ze ook trots op waardevolle -internationale- partners zoals de A.S.O., organisator van o.a. de Tour de France en Parijs–Roubaix en een aantal Prof Cycling Teams. Het maakt het mogelijk om klanten het allerhoogste in de wielersport van heel dichtbij te laten meemaken.

Aart Vierhouten MIR Sportmarketing

Samen met haar partner, ex profrenner Aart Vierhouten, thans ook directeur sportif  bij Team Qhubeka Assos, adviseren zij bedrijven op het gebied van wieler- sponsoring en relatiemarketingkansen binnen het professionele (internationale) wielrennen.