Persoonlijke vitaliteit

Ontdek je kracht!

Balans tussen werk en privé

Voor velen is de balans houden tussen werk en privé een uitdaging. Joop Zoetemelk had er in zijn tijd al snel een oplossing voor gevonden.

Slim trainen. Dat kun jij ook.

Joop Zoetemelk Wielerclinic MIR Sportmarketing


Lekker naar buiten

In deze tijd wordt het sterk aangeraden om meer naar buiten gaan en te bewegen. Sommige bedrijven verplichten hun medewerkers zelfs minimaal een uur per dag offline  te zijn gedurende werktijd. Een geweldige motivatie om er op uit te trekken, wetend dat je uitstapje wordt gestimuleerd!

Sportrusten Aart Vierhouten Koen de Jong MIR

Dagelijks een stevige wandeling of een ontspannen fietsrit is een must do in deze tijd. Je zinnen verzetten en buiten genieten, heeft op je lichaam, je brein, je spieren en organen, louter een positieve werking. Hoe gerichter je dit doet, hoe hoger je je -sportieve- doelen kunt stellen.


Slim trainen

Ex prof Aart Vierhouten, thans ploegleider en trainer bij Worldtour Team Qhubeka Assos, is al jaren actief in het geven van persoonlijke trainingen en wielerclinics. Juist nu contact via de online wereld dagelijkse kost is geworden, biedt een passend trainingsschema jou ongetwijfeld een fijne houvast. Een 100 dagen online programma, biedt een gericht trainingstraject je ambitie te volgen of toe te werken naar een sportieve uitdaging.
De online trainingen zijn zorgvuldig ontwikkelt door Aart en inmiddels bewezen succesvol. Uiteraard maakt een persoonlijke helpdesk deel uit van het traject.

 

Wat zijn de voordelen?

  • Je bereikt snel en effectief een hoger conditieniveau
  • Je verliest gewicht, door een betere vetverbranding
  • Je slaapt dieper
  • Je wordt fitter wakker
  • Je krijgt meer energie
  • Je kunt je beter concentreren
  • Je voelt je beter
  • Je omgeving ervaart ook dat jij je beter voelt

‘Ik eet veel minder, gezonder en mijn prestaties zijn aanzienlijk verbeterd. Echt nooit gelooft dat mijn lichaam na 52 jaar zo’n dikke vriend van me zou worden. Ik voel me top.’

Deelnemer 100 dagen programma

Drukbezette directeur


Vitaliteit-in-bedijf

Samen met collega’s kan een ultiem sportief doel deel uitmaken van een gezamenlijk vitaliteitsprogramma. Dit kan een eigen fietsevent zijn of wie weet kan er weer worden deelgenomen aan reeds bestaande fietschallenges.

100 dagen

Er wordt gezamenlijk in 100 dagen vooraf afgeteld. Het is een begeleid traject met (online) ademhalingsoefeningen van Koen de Jong en met wielertrainingen en persoonlijke online trainingschema’s van Aart Vierhouten. In 3 maanden wordt gezamenlijk toegewerkt naar een succesvolle individuele sportprestatie. Onderlinge verbinding en interne motivatie versterkt de voortgang en maakt het traject uitvoerbaar voor alle niveaus.


Herken jezelf

Vier verschillende niveaus 
1) Beginner
2) 100+ km op 1 dag
3) een echte col
4) buitencatogorie beklimmingen op 1 dag

Beginnende fietser - trainen met een prof

Programma

1) De beginner herken je aan enthousiasme, vaak aangespoord door vrienden of familie, en fietst nog niet zo lang
2) Je fietst regelmatig, kent de rondjes in je omgeving maar verlegt graag je grenzen naar routes boven de 100 km
3) Degene die al een tijdje er aan zit te denken hoe het zou zijn om eens zo’n berg van 10 à 20 km te bedwingen
4) Je fiets heel regelmatig en gaat graag de uitdaging aan meerdere (Alpen)cols op een dag te bedwingen

Voor alle online trainingsschema’s geldt de mogelijkheid om te starten met een persoonlijke kick off training met Aart Vierhouten.
In deze training wordt je omslagpunt bepaald. 

Als ik nu naar mijn benen kijk, ben ik gewoon apetrots.

Jos

Deelnemer Trainen met een prof

Wat vereist deelname eigenlijk?  

Drie keer per week op de fiets zitten. Waarvan  één keer rustig, vogels kijken.
Een hartslagmeter en je omslagpunt vormen de basis waarvandaan je vertrekt.

SportRusten - Vogels Kijken

 

 

 

De arbeid/rustverhouding is zo verwerkt in het 100 dagen schema dat je, je al gauw fitter voelt, dieper slaapt en blijer wakker wordt.

 

Ik reed 264 kilometer, de alternatieve Luik-Bastenaken-Luik in coronatijd, met drie keer minder eten dan ik normaal mee nam.

 

Joshua

Deelnemer Trainen met een prof

Fietsen maakt gelukkig

Iedereen herkent het.
Je stapt chagrijnig op de fiets, en daar is na twee uur lekker trappen weinig meer van over.

Pieter Willems

Deelnemer Trainen met een prof

Kopwerk 

Koen de Jong schreef samen met Aart Vierhouten het boek KOPWERK

Onmisbare tips over gevarieerd trainen, de voordelen en het effect van ademfrequentie op je hartslag, je energiehuishouding en snelheid op de fiets.

Aart Vierhouten deelt zijn kennis over wielertraining, gelardeerd met goed bewaarde anekdotes uit zijn lange profcarrière. Hoe blijft  je ademhaling onder controle tijdens een beklimming of tijdens het fietsen tegen de wind in? Aart legt uit hoe je handig gebruik kunt maken van je hartslagmeter.

Koen de Jong, ademhalingsavonturier, schrijft over de werking van het brein, het belang van een juiste ademhaling en de noodzaak voor een goed herstel. Hij geeft je tips hoe je beter herstelt na een training en hoe je dus weer beter belastbaar wordt voor de volgende.

Het is gek. Iedereen weet wie de president van Amerika is, maar weinig mensen weten hun eigen ademfrequentie.

Koen de Jong

Ademhalingspecialist, Sportrusten.nl


Vitaliteit begint met rustig ademhalen

Wat levert het op?

Met een juiste ademhaling zit je meer ontspannen achter je pc, is je brein helder, is je inbreng beter, kun je ontspannen presenteren en het komt je prestaties én je rust ten goede.

Rustig ademhalen, hoe doe je dat?

Koen de Jong geeft sinds de coronatijd webinars aan onze klanten over ademhaling & energie.
Aart Vierhouten geeft presentaties – in kleine gezelschappen – over het effect van de juiste ademhaling. Met advies voor op de fiets én onmisbare tips voor als je niet op de fiets zit.
Hij put uit 14 jaar ervaring als professioneel wielrenner. Maar ook uit zijn jaren als bondscoach U23, de vele ervaringen tijdens het geven van wielerclinics en thans als ploegleider en trainer bij Team Qhubeka Assos.

Personal Training

Ook nu nog traint Aart jong wielertalent, profrenners (m/v) en geeft hij regelmatig wielerclinics voor bedrijven.


Drukbezette mensen

Sinds een aantal jaar neemt personal coaching steeds grotere vormen aan. Vaak drukbezette mensen die geen tijd willen verspillen aan geklungel op de fiets, neemt Aart mee om effectief te (leren) trainen. Soms in aanloop naar een uitdagend doel, soms om gewoon de (schaarse) tijd beter te benutten en gestimuleerd te blijven om de racefiets te pakken.

Aart zijn trainingen hebben mijn leven verandert. Dat klinkt ongeloofwaardig maar toch is het zo.

Mijn vrouw is zelfs vrolijker.

Jos Benen

Deelnemer Trainen met een prof

Boek je te weinig vooruitgang op de fiets?

Door de toenemende vraag naar wielerkennis en de behoefte om meer progressie te boeken op de fiets, is er ‘Trainen met een prof’ – Aart Vierhouten, jaren geleden gestart.

  • Wielerclinics privé | voor 1 persoon of voor 3 fietsvrienden
  • Personal training | eenmalig dagdeel of 8 weken traject

Alle trainingen en privé wielerclinics hebben één gemeenschappelijk uitgangspunt; waar ligt jouw kracht, wat zijn je mogelijkheden en hoe kun je daar succesvol en met plezier aan werken!

‘Ik heb geleerd om effectiever te trainen, aangepast op mijn beschikbare tijd, in plaats van vaak hetzelfde te doen.’

Deelnemer Trainen met een prof

CEO Bouwbedrijf

Fietser in gedachte Lexence MIR wielerclinic

‘Je krijgt zoveel tips die je verder helpen. Ik voel me meer zelfverzekerd in de bochten’.
Trainen met een prof | Moutainbike

Deelnemer Trainen met een prof

Jan Groen , CEO Intravacc